اخبار دندانپزشکی

دو ترفند ارزان واردات از چین

این روزها هر صاحب کسب‌وکاری که قصد دارد به اوضاع فروش خود رونق بدهد، مسیر واردات از چین را امتحان می‌کند. با این حال واردات کالا از کشورهای دیگر و همین‌طور کشور چین نیازمند گذاشتن وقت و هزینه زیادی است. در این میان روش‌هایی وجود دارد که به شما در ارزان وارد کردن کالاها کمک می‌کند. دو تا از این ترفندها در میان روش‌های واردات ارزان از چین بیشتر از همه جواب داده‌اند. دو ترفندی که اگر با آن‌ها آشنایی داشته باشید می‌توانید به‌سادگی اجناس مورد نیاز خود را با هزینه و زمان کمتری به کشور وارد کنید.

برای واردات از چین به صورت سریع و ارزان با وانیکس کلیک کنید.

چرا واردات از چین سودآور است؟

از زمان‌های گذشته بازرگانان چینی و ایرانی ارتباطات تجاری وسیع داشته‌اند. حتماً نام راه ابریشم را شنیده‌اید. این راه از چین آغاز می‌شود و تا ایران ادامه داشت که البته راهی برای تبادل اجناس میان ایرانیان و چینیان بود.

امروزه نیز راه‌های ابریشم بسیاری میان بازرگانان ایرانی و چینی ایجاد شده است که می‌توان از طریق آن‌ها اجناس مورد نیاز بازار ایران را وارد کشور کرد. اما دلیل اینکه چه از دیرباز چه اکنون واردات از چین سودآور بود، چیست؟  در مرحله اول ارزان بودن اجناس چینی است، در مرحله دوم تنوع بالای این اجناس.

شرکت‌های چینی در طی چند دهه توانستند نیروی کار ارزان و مواد اولیه با هزینه کم تهیه کنند. کارهایی که در نهایت منجر به تاسیس کمپانی‌های عظیم ساخت قطعات گوناگون طیف وسیعی از اجناس شد. با همین روش شرکت‌های چینی توانستند بازارهای خارجی بسیاری را در دست گرفته و مقصد شماره یک بسیاری از بازرگانان و تجار بخصوص شرکت‌های وارداتی ایرانی شوند.

امروزه تعداد زیادی کمپانی وارداتی در ایران وجود دارد که واسطه واردات از چین هستند و به کسب‌و‌کارها کمک می‌کنند تا اجناس مورد نیاز خود را وارد کنند. اما چگونه می‌توان از چین کالا وارد کرد؟

مراحل واردات از چین

در حالت کلی واردات از چین شامل سه مرحله اساسی می‌شود. خرید از چین، انتقال اجناس به ایران و ترخیص کالا از گمرک ایران. شما یا خودتان یا به‌وسیله شرکت‌های بازرگانی می‌توانید کالای مورد نیازتان را از چین خریداری کنید. برای خرید کالا نیز کافی است یک پیش‌فاکتور تهیه کرده و به‌طرف چینی تحویل دهید. در این پیش‌فاکتور قیمت اجناس، تعداد آن و البته نحوه پرداخت هزینه اجناس درج می‌شود. سپس بعد از دریافت اجناس از شرکت چینی لازم است که آن‌ها را به گمرک کشور چینی تحویل داده و بعد از طی‌کردن مراحل قانونی آن‌ها را آماده ارسال کنید. 

برای ارسال کالا به ایران لازم است که یکی از روش‌های ارسال از طریق خشکی، دریا یا هوا اقدام کرد. این روش‌ها هرکدام مزایای خاص خود را دارند؛ اما ارسال از طریق دریا به خاطر ارزان بودن هزینه حمل و نقل از همه متداول‌تر است. پس از آن هم روش ارسال بار با هواپیما به خاطر سریع بودن انتقال، بسیار طرفدار دارد. 

در ادامه بعد از تحویل اجناس به گمرک ایران نوبت به ترخیص طی‌کردن یکسری مراحل قانونی می‌رسد. در این مرحله شما باید با در دست داشتن یک سری مدارک مثل بارنامه، پیش‌فاکتور، کارت بازرگانی به گمرک ایران رفته و با پرداخت مبلغی به نام حق گمرکی اجناس خود را ترخیص کنید. این مرحله آخرین مرحله واردات کالا از چین به ایران است.

دو ترفند برای کاهش هزینه های تجارت

باتوجه‌به نکاتی که گفته شد، اگر بخواهیم هزینه‌های واردات از چین را کاهش دهیم لازم است که دست روی دو مرحله بگذاریم. اول خرید کالا از چین دوم انتقال آن‌ها به ایران. مشورت با یک کمپانی بازرگانی مثل وانیکس راه کاهش هزینه این دو مرحله را در اختیار شما می‌گذارد.

خرید از چین تحویل در ایران با وانیکس

اگر با کمپانی وانیکس واردات خود را انجام دهید، آن‌گاه لازم نیست که برای خرید اجناس به چین رفته و هزینه‌ای برای این سفر وقت‌گیر بپردازید. این کمپانی با داشتن رابط‌هایی در چین که به نام فورواردر شناخته می‌شوند اجناس شما را خریداری کرده و تمام کارهای ترخیص از گمرک چین و انتقال آن‌ها برای ارسال به ایران را انجام می‌دهند.

برای خرید از چین تحویل در ایران با واینکس کلیک کنید.

با انتخاب این روش خرید، هزینه سفر و البته دیگر هزینه‌های جانبی برای خرید اجناس از چین از روی دوش شما برداشته می‌شود.

حمل و نقل از چین به ایران با وانیکس

ترفند دیگر برای واردات ارزان از چین، واگذاری همه مراحل به کمپانی وانیکس از خرید تا حمل و نقل از چین است. این کمپانی به‌واسطه قراردادهایی که با شرکت‌های بین‌المللی بسته است می‌تواند کار انتقال اجناس شما را به‌سادگی و البته با هزینه اندک متقبل شود. روش کار هم استفاده از ترفند کارگو است.

حمل و نقل از چین با کارگو، ارزان و سریع با وانیکس

کارگو به معنای انتقال اجناس از کشوری به کشور دیگر با استفاده از هواپیمای غیرمسافربری است. روش کارگو بسیار کم‌هزینه‌تر از دیگر روش‌های انتقال بوده و برای ارسال اجناس عمده‌ای با حجم بالا کاربرد فراوان دارد. 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا